Wielu osobom szpinak kojarzy się z dzieciństwem i bynajmniej nie są to skojarzenia dobre. Dostrzegamy jednak wiele pozytywów tej zielonej rośliny i my również, tak jak kiedyś nasze mamy i babcie, wprowadzamy ją do swojego menu. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że niewłaściwie przyrządzony szpinak, nie tylko jest niesmaczny, ale traci także tak cenne wartości odżywcze. Dlatego często pytamy dietetyków, lekarzy i inne osoby znające się “na rzeczy” jak właściwie przyrządzić szpinak?

W sklepach możemy kupić szpinak w formie mrożonki, ale najlepiej zaopatrzyć się w świeży. Wiele potraw ze świeżego szpinaku możemy przyrządzić wiosną i latem, kiedy rośliny tej jest pod dostatkiem. Najbardziej popularnymi są sałatki, kanapki, makarony ze szpinakiem, omlety, pierogi, naleśniki, lasagne oraz zupy.

Kupując szpinak trzeba sprawdzić czy nie ma on przebarwionych liści. Przed przyrządzeniem, koniecznie należy dokładnie go umyć, odciąć ogonki i usunąć zwiędłe listki. Możemy go pokroić przed lub po ugotowaniu. Najważniejszy w prawidłowym przyrządzaniu jest krótki czas gotowania szpinaku.

Szpinak na patelni możemy przyrządzić na dwa sposoby: gotując na rozgrzanej patelni bez tłuszczu ok. 2 minuty lub smażymy na oleju z posiekanym czosnkiem i papryką ok. 3 minuty.

Szpinak można również przyrządzić w mikrofalówce. Trzeba go włożyć do żaroodpornego naczynia, przykryć aluminiową folią i podgrzewać nie dłużej niż minutę. Pamiętajmy jednak, że nie jest to najlepsze są tradycyjne sposoby przyrządzania szpinaku.